Проблемне навчання української мови

ТЕХНОЛОГІЇ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ
Для стимулювання пошукової, самостійної діяльності учнів вже багато років в системі освіти широко використовується проблемне навчання. Його психологічною основою є протиріччя, що виникає в свідомості учня, між тим, якими знаннями він вже володіє, і тим, що необхідно знати, щоб розібратися в запропонованій педагогом проблеми, проблемної ситуації. Відомий фахівець з проблемного навчання М. І. Махмутов сформулював загальні і спеціальні функції проблемного навчання.
Загальні функції такого навчання включають:
♦ засвоєння учасниками взаємодії в навчальному процесі системи знань і способів розумової і практичної діяльності;
♦ розвиток інтелекту учнів, тобто їх пізнавальної самостійності і творчих здібностей;
♦ формування діалектико-матеріалістичного мислення учасників навчання;
♦    розвиток всебічно і гармонійно розвиненої особистості.
Спеціальні функції проблемного навчання включають:
♦ виховання навичок творчого засвоєння знань (застосування системи логічних прийомів або окремих способів творчої діяльності);
♦ формування і накопичення досвіду творчої діяльності (оволодіння методами наукового дослідження, вирішення практичних проблем і художнього відображення дійсності);
♦ формування мотивів навчання, соціальних, моральних і пізнавальних здібностей.
Технології проблемного навчання орієнтують учнів на використання реальних можливостей освіти в реалізації соціальних цілей. 

1. Тестові завдання для роботи дистанційно на тему "Розрізнення прислівників і співзвучних сполук"

2. Фрагмент уроку за технологією проблемного навчання з української мови в 10 класі з теми «Розрізнення прислівників і співзвучних сполук».
Тема: Розрізнення прислівників і співзвучних сполук
Мета: формування у школярів компетентностей дотримання орфографічних норм і правил українського правопису.
Тип уроку: формування й удосконалення вмінь та навичок.
Етап "Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу"
Завдання 1
Спишіть, знімаючи риску. Обґрунтуйте написання.
Їхати на/зустріч вітру, маю надію на/зустріч, побачилися в/день, прийшов у/день народження, кульки злітають у/гору, літак врізався в/гору, підійшов до/купи іграшок, усі зібралися до/купи, відпочивали в/трьох, світилося в/трьох вікнах, ходили по/нашому полю, усе зробили по/нашому.
Поміркуйте, як зміниться зміст речення, якщо виділену в ньому сполуку написати разом.
Щука-риба в воді по волі гуляє (Нар. творчість).
Завдання 2
Скласти й записати речення зі словами:
Збоку - з боку; по-перше - по перше; на пам’ять - напам’ять.
Завдання 3
Виберіть із кожної пари слів те, яке можна поставити на місці пропуску в прислів’ях.
1. Велике дерево … росте. по волі; поволі
2. У гурті робити, що … бігти. з гори; згори
3.Поглянь … - знатимеш, який хазяїн, на двір; надвір
4. … і кінь жвавіше біжить, до дому; додому
5. Не дери ніс …, бо перечепишся і впадеш. до гори; догори
Чи виникали у вас труднощі під час цього завдання? 
Завдання 4
Запишіть прислівники в три колонки: 1) разом; 2) окремо; через дефіс.
Будь/де, хтозна/як, в/голос, до/гори, сяк/так, по/українському, по/латині, по/перше, куди/небудь, хтозна/коли, казна/коли, аби/то, так/то, куди/небудь, по/нашому, таким/чином, по/суті, на/жаль, раз/у/раз, день/у/день, на/зустріч, на/силу, с/краю, мимо/хіть, що/найкраще, аби/куди, ані/трохи, поки/що, що/ночі, яко/мога, як/найдовше, без/жалю, на/совість, на/гора, як/слід, на/двоє, у/трьох, у/середині, на/пролом,ледве/ледве, пліч/о/пліч, як/не/як, кінець/кінцем, де/коли, поза/вчора, при/вселюдно, чим/раз, без/ліку, вряди/гори, в/основному, в/цілому.
Обґрунтуйте ваш вибір.

Коментарі

  1. "Використання реальних можливостей освіти в реалізації соціальних цілей" - це що значить? Як це пов*язано з технологією проблемного навчання?
    Усі інші завдання зрозумілі!
    Чому в Гугл-формі для 10!!! класу лише 5 завдань?
    Оцінка 3 бали.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Засоби дистанційного навчання