Технологія розвивального навчання



Технологія розвивального навчання
Педагоги цікавляться новими технологіями, які б мали найкращий ефект в оволодінні знаннями нашими вихованцями.
Серед таких педагогічних технологій на особливу увагу заслуговує розвивальне навчання.
В основі розвивального навчання лежить уявлення про розвиток дитини як суб’єкта особистої діяльності. Тому головна мета вчителя – забезпечити її розвиток, вивчити особисті навчально-пізнавальні можливості учня, визначити індивідуальні зони його найближчого розвитку та допомогти формуванню ще не сформованих здібностей.
Головною метою розвивального навчання є формування активного, самостійного творчого мислення учня і на цій основі поступового переходу до самостійного навчання.
Завдання розвивального навчання є формування особистості гнучким розумом, розвиненими потребами до подальшого пізнання і самостійних дій, з певними навичками і творчими здібностями.
Концептуальні положення (дидактичні принципи) розвивального навчання:
 ♦ цілеспрямований розвиток дитини на основі комплексної розвивальної системи;
 ♦ системність і цілісність змісту;
 ♦ навчання на високому рівні складності;
 ♦ просування у вивченні матеріалу швидким темпом;
 ♦ усвідомлення дитиною цінності процесу навчання;
 ♦ включення до процесу навчання не тільки раціональної, а й емоційної сфери;
 ♦ проблематизація змісту;
 ♦ варіативність процесу навчання; індивідуальний підхід;
 ♦ робота над розвитком усіх дітей як із низьким, так і з високим рівнем навчальних можливостей.
Суть технології розвивального навчання полягає в тому, що учень самостійно обирає рівень опрацювання навчального матеріалу. Завдання вчителя – визначити «зону найближчого розвитку» дитини і допомогти їй перейти на більш високий рівень розумових операцій, тобто забезпечити цей розвиток.

Фрагмент уроку
10 клас
Тема: «Позначення м’якості приголосних»
Мета:повторити знання десятикласників про позначення на письмі голосних і приголосних звуків, складні випадки правопису м’якого знаку; формувати правописні вміння; удосконалювати вміння знаходити й виправляти орфографічні помилки у писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів повагу до рідної мови, а також відчуття її краси як основи естетичного виховання.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Етап: Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи
Завдання 1.
Запишіть подані слова українською мовою.
Батальон, миллион, йот, летчик, майор, вечернему, Йоханнесбург, павильон, ерш, сегодня, Йошкар-Ола, ледниковый, ему, лен, бульон, йод, Аксенов, льновод, четырех, подъем, льда, медальон, деготь, к нему, седьмой, Воробьев, район, ледник, биллион, серьезный, трех, компаньон, завтрашнему, Муравьев, курьез, Панферов, шампиньон.
Виберіть 2-3 слова і складіть із ними речення.
Завдання 2.
На місці крапок поставте, де треба, м’який знак. Дослідіть, у яких випадках м’якість приголосного в українській мові не позначається.
Кіл..кіс..т.., сіл..с..кий, чукот..с..кий, міц..ніс..т.., діял..ніс..т.., від..ділен.., Кос..тя, с..міливіс..т.., щас..тя, с..вятковий, пал..ці, радіс..т.., віс..тю, Нас..тя, з..ріліс..т.., Кол..с..кий, Іл..ля, всєс..віт..ня, вугіл..ля, піз..ня, майбут..нє, куріл..с..кі, галуз..зю, гордіс..т.., маз..зю, весіл..ля, в намис..ті, вітал..ня, читал..ня, воз..ня, Плат..ня, Трет..якове..ка, Трет..як, Ул..яна, урал..с..кий.
Завдання 3.
Вставте у прислів’я потрібні за змістом дієслова з довідки, в яких м’якість приголосних на письмі передається з допомогою м’якого знака.
Як сіно ... , то дощів не ... . Порожня бочка ... , а повна ... . Шабля ... голову, а слово — душу. Книга ... , як на світі ... . Вік живи — вік ... . Грім ... , буде хліб ... . За все ... , та не все ... . Зайця ноги ... , а вовка зуби ... . Кінець діло ... . Лінивий двічі ... , скупий двічі ... .
Довідка. Платить, гримить, береться, учись, родить, вчить, робить, хвалить, носять, ранить, жить, гучить, косять, годують, мовчить, просять, вдається.
Запишіть власні 3 прислів’я, в яких м’якість приголосних на письмі передається з допомогою м’якого знака.
Завдання 4.
Перекладіть слова українською мовою і складіть із ними речення. Поясніть зміни в поданих словах.
Вратарь, сажень, степь, Сибирь, меньшинство, стул, карандаш, путь, секротарь, дробь, запорожский, французский.

Коментар. Такі види вправ доцільні для дитини, бо дають право вибору завдань і виховують в неї почуття відповідальності за свій вибір. Подібні завдання допомагають учням удосконалювати творчі здібності та навички.
                                          

Коментарі

  1. Що це значить: повторити знання десятикласників?
    Граматична помилка: м’якого знаку;
    4 бали

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Засоби дистанційного навчання