Технологія особистісно орієнтованого навчання



1. Технологія особистісно орієнтованого навчання
Особистісно орієнтоване навчання — це навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самостійність: суб'єктивний досвід кожного спочатку розкривається, а потім узгоджується зі змістом освіти. Визнання учня ключовою фігурою всього освітнього процесу — це і є особистісно орієнтована педагогіка.
Основними завданнями особистісно орієнтованого навчання є:
♦  розвинути індивідуальні позитивні здібності кожного школяра;
 максимально виявити і використати індивідуальний досвід учня;
 допомогти дитині пізнати себе, самовизначитися та самореалізуватися;
♦ сформувати культуру життєдіяльності, правильно визначати лінії поведінки.
Особистісно орієнтоване навчання — саме той шлях, який дає змогу організувати навчання з повагою до особистості, з урахуванням особливостей індивідуального розвитку, потреб кожної дитини. Навчання слід будувати таким чином, щоб високі результати були досягнуті через поєднання пізнавальних можливостей і потреб школяра, щоб під практичну діяльність підводилося теоретичне підґрунтя.
У світовій практиці неодноразово здійснювалися спроби реалізувати ідеї особистісно орієнтованого навчання, починаючи від Дж. Дьюї, Жан Жака Руссо, Г. Песталоцці, Г. Торей, М. Монтессорі, К. Ушинського та ін.

Для прикладу технології особистісно орієнтованого навчання хочу запропонувати Вам відео, в якому професор Адам У. Кемплер (Каліфорнія)  надає три приклади методів активного та спільного навчання, які можна використовувати в будь-якому класі.
Професор Адам У. Кемплер працює з учнями за допомогою технології cooperative learning (навчання в співпраці) – був розроблений Єлліотом Аронсоном у 1978 р. та був названий «ажурна пилка», у педагогічній практиці називається «пилка».
Сутність цього методу полягає в тому, що група розбивається на підгрупи по декілька чоловік, кожна підгрупа вивчає певний матеріал, який між собою пов’язаний, всі учні (студенти) мають слухати один одного, щоб засвоїти всі фрагменти та вивчити відповідну тему. Учні (студенти) зацікавлені в якості вивчення матеріалу в зв’язку з відповідною його оцінкою. Всі учасники мають брати участь в опитуванні з теми, що розглядається. 

2. Фрагмент уроку з використанням технології особистісно орієнтованого навчання.
10 клас. Тема: Орфографічна норма. Написання слів іншомовного походження.
Слово вчителя: Для наступного завдання нам потрібно об’єднатися в пари.
Завдання 1. Вам потрібно скласти діалоги на тему «Спорт», використовуючи слова з довідки: дистанція, кілометр, п’єдестал, чемпіон, фініш. (Діти виконують завдання)
Слово вчителя: Чудово! Всі впоралися з цим завдання. Для наступного завдання залишайтеся в тих самих парах. А зараз Вам потрібно пригадати 5 іншомовних слів та дібрати до них українські відповідники. Вперед! У вас все вийде!

Коментар. Цей фрагмент спрямований на те, щоб діти працювали  в групах. Саме такий вид роботи допомагає розвивати індивідуальні здібності кожної дитини. 



Коментарі

  1. Я не зовсім зрозуміла, як діалоги про спорт сприятимуть розвиткові індивідуальних здібностей учнів. У чому полягає реалізація особистісно-орієнтованого навчання? - 3 бали

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Засоби дистанційного навчання